ZASADY KORZYSTANIA
- Ogólne zasady
- Partan.pl to strona internetowa zajmująca się internetową sprzedażą części samochodowych (dalej – Partan.eu, strona), stwarzająca użytkownikom możliwość wybrania części i jej kupna przez zawarcie umowy kupna sprzedaży na odległość.
- Partan.pl jest własnością UAB „Pabaltijo automobilių prekyba“, NIP 300044291, z siedzibą pod adresem Švenčionių g. 2c, LT-45174 Kaunas, Lietuvos Respublika tel.+370 676 27060, email – pap@pap.lt (dalej – sprzedawca).
- Wszystkie umowy kupna sprzedaży na odległość zawierane z Partan.pl są zawierane z UAB „Pabaltijo automobilių prekyba“,co zapewnia tej firmie wszystkie związane z tym prawa i obowiązki.
- Użytkownicy korzystający z Partan.pl potwierdzają, że zapoznali się z tymi Zasadami i zobowiązują się ich przestrzegać.
- Dostawca usługi pozostawia sobie prawo do zmienienia w każdym momencie tych Zasad, o ich zmianie będzie informować na stronie Partan.eu.
- Kupno produktów, dostawa i odstąpienie od umowy
- Kupiec, który wybrał produkt, chcąc go nabyć przez sklep internetowy na stronie, zobowiązany jest podać e-mail, dane osobowe potrzebne do dostawy, wybrać sposób dostawy i formę płatności. Podając te dane, kupujący ma obowiązek zapoznania się z umową kupna sprzedaży na odległość, i potwierdzenia jej zaznaczając pole „Zgadzam się z warunkami umowy". Potwierdzenie umowy i opłacenie produktu tworzy miedzy kupującym a sprzedawcą stosunki cywilnoprawne kupna i sprzedaży oraz podlegają oni pod odpowiednie prawa i obowiązki, z wyjątkiem tych przypadków kiedy Kupiec wybiera płatność przy odbiorze produktu u Sprzedawcy.
- Przez potwierdzenie kupna konkretnego produktu Kupiec zgadza się z specjalnymi warunkami umowy zawartymi w ogłoszeniu i kierując się swoim rozeznaniem wybiera alternatywne warunki jak sposób dostawy i formę płatności.
- Kupiec ma obowiązek podania prawdziwych danych. Podając nieprawdziwe dane Sprzedawca nie odpowiada za jakiekolwiek szkody które mogły wyniknąć z tego powodu.
- Kupiec, przyjmując produkt ma obowiązek oglądnąć stan wizualny produktu i sprawdzić czy produkt działa jeśli jest to możliwe przy odbiorze. Kupiec który w czasie odbioru nie wyrazi uwag odnośnie stanu wizualnego albo działania (jeśli możliwe jest sprawdzenie działanie przy odbiorze) nie ma prawda do roszczenia sobie skarg lub warunków. Kupiec nie ma prawa do skarg w związku z defektami produktu które były wskazane w ogłoszeniu.
- Jeśli przy dostawie produktu bez ważnych powodów kupiec odmówił jego przyjęcia .Kupiec jest zobowiązany do pokrycia wszystkich kosztów dostawy w tym kosztów zwrotu produktu do Sprzedawcy. Ponowne dostarczenie produktu będzie możliwe przy pokryciu i kosztów zwrotu i ponownej wysyłki.
- Sprzedawca ma prawe w ciągu trzech dni od momentu zawarcia umowy do odstąpienia od niej z jakiegokolwiek powodu, o tym będzie informował Kupca pisemnie i zwróci mu pieniądze wcześniej zapłacone za produkt.
- Kupiec ma prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni z jakiegokolwiek powodu, licząc od dnia dostawy produktu. Termin nie może być przedłużany z jakiegokolwiek powodu, chyba że za zgodą sprzedawcy. O odstąpieniu od umowy Kupiec ma obowiązek poinformować Sprzedawce pocztą elektrofoniczną i zwrócić produkt. Sprzedawca do 10 dni zwróci pieniądze zapłacone przez Kupca za produkt i koszty wysyłki, jednak nie opłaci kosztów zwrotu produktu poniesionych przez Kupca. Jeżeli zostanie jednak ustalone że produkt był używany czy uszkodzony z winy Kupca. Sprzedawca ma prawo do odmowy zwrotu pieniędzy. Decyzję uzasadni na piśmie. W tym wypadku na prośbę kupca produkt może mu być zwrócony jeśli pokryje on koszty dostawy.
- Gwarancja i zwrot pieniędzy
- W standardowym przypadku jakość produktu i gwarancja dawana na produkt jest opisana przez Sprzedawce dodając ogłoszenie i zaznaczając czy produkt jest używany czy nowy:
- Nowy produkt – nie ma żadnych defektów jest odpowiedni do używania go zgodnie z przeznaczeniem. Sprzedawca zapewnia dwuletnią gwarancję.
- Używany produkt – wcześniej produkt oglądany był tylko wizualnie, dlatego Sprzedawca nie może gwarantować jego jakości i zapewnić o możliwości używania go zgodnie z przeznaczeniem. Jednak jeśli nabywając produkt lub używając go okazuje się że nie można używać go zgodnie z jego przeznaczeniem z winy wad w ciągu dwóch miesięcy od kupna. Kupiec ma prawo zwrócić produkt i otrzymać zapłacone pieniądze.
- W ogłoszeniu z woli sprzedawcy mogą pojawić się inne cechy produktu i im zapewniana jest specjalna gwarancja.
- Gwarancji nie uwzględnia się w takich przypadkach:, jeśli produkt jest zniszczony z winy kupca - również w związku z nieostrożnym używaniem produktu ze względu na nieodpowiedni montaż produktu i w przypadkach gdy wady przeszkadzają w używaniu produktu zgodnie z przeznaczeniem. Wady o których kupiec wie lub są oczywiste i jakikolwiek osoba może je ustalić bez żadnych specjalnych badań nie podlegają gwarancji.
- Procedura gwarancji: 1) Kupiec chcący skorzystać z gwarancji ma obowiązek w ciągu terminu objętego gwarancją poinformować Sprzedawce e-mailem podając numer zamówienia i w sposób jasny opisując defekt, okoliczności w których ten defekt się pojawił 2)Sprzedawca ma obowiązek poinformować o uwzględnieniu gwarancji do 14 dni. Sprzedawca chcący ustalić okoliczności pojawiania się defektu ma prawo poprosić o o konkretne, dodatkowe dane czy dowody konieczne do podjęcia decyzji odnośnie objęcia produktu gwarancją. Przedłuża to termin decyzji o przyjęciu gwarancji. 3) Podejmując pozytywna odpowiedź w związku z objęciem produktu gwarancją , kupiec informowany jest o tym e-mailem. Są mu podane informacje potrzebne do zwrotu produktu Pieniądze za produkt zwracane są do 10 dni od otrzymania produktu. Jednak w przypadku, gdy Sprzedawca zobaczy że produkt nie odpowiada opisowi dostarczonemu przez Kupca tj. Ustali że produkt został uszkodzony z winy Kupca albo w wyniku jego nieostrożności, może podjąć decyzję o nie zwróceniu pieniędzy. Poinformuję o tym Kupca e-mailem. W tym przypadku, jeśli Kupiec tego sobie życzy produkt może być mu zwrócony. Kupiec musi pokryć koszty dostawy.
- Kupca chcącemu na podstawie dwumiesięcznej gwarancji zwrócić używany produkt, którego nie można używać zgodnie z przeznaczeniem, obowiązują te same ograniczenia (patrz pkt 3.3.) i taka sama procedura gwarancji (patrz pkt. 3.4.).
- Zwracając produkt w wypadku pkt 3.4. i pkt 3.5. w związku wykazanymi podstawami do zwrotu Sprzedawca ponosi koszty wysyłki jednak nie ponosi kosztów montażu i jakichkolwiek innych kosztów szkody materialnej czy niematerialnej wynikających z wad produktu, które poniósł kupiec.
- W standardowym przypadku jakość produktu i gwarancja dawana na produkt jest opisana przez Sprzedawce dodając ogłoszenie i zaznaczając czy produkt jest używany czy nowy:
- Ochrona danych osobowych
- Użytkownik partan.eu podający swoje dane osobowe zrobił to z wolnej woli i zgadza się, że będą one chronione i przetwarzane na stronie internetowej 5 lat od dnia ostatniego logowanie na stronie.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu: odpowiedniego świadczenia usług użytkownikom, przechowywania w bazach danych ogłoszeń oraz w administrowania umów kupna sprzedaży.
- Użytkownicy maja prawo do zapoznanie się ze swoimi danymi osobowymi i z tym jak są one przetwarzane, do żądania usunięcia swoich danych albo zatrzymania z wyjątkiem ochrony danych osobowych wynikającej z nietrzymania się procedur prawnych; nie zgodzić się na dalsze przetwarzanie ich danych. Użytkownik zobowiązany jest przedstawić prośbę związaną z ochroną danych osobowych użytkownika pisemnie do dostawcy usługi.
- Użytkownik zgadza się z tym, że rejestrując się w systemie czy logując się do niego system rejestruje IP komputera, czas i datę logowania do systemu.
- Dostawca usługi zobowiązuję się do użytkownikowi do nie przekazywanie tych danych osobą trzecim z wyjątkiem przypadków wykazanych aktach prawnych Litewskiej Republiki i Unii Europejskiej oraz w tych Zasadach .
- Użytkownik zgadzając się z tymi Zasadami potwierdza, że zapewnia dostawcy usługi prawo do wysyłania komercyjnych ofert oraz informacyjnych wiadomości chyba, że użytkownik odmawia dostawania takich wiadomości o czym poinformuje pisemnie dostawcę usługi.
- Akty prawne i rozwiązywanie sporów
- Wszystkie spory, które wynikają miedzy Dostawcą usługi a użytkownikiem jest obowiązuję prawo Republiki Litewskiej.
- Jeśli spór nie został rozwiązany na płaszczyźnie niesądowniczej. Sprawa zostanie skierowana do odpowiedniego wg. kompetencji sądu w Republice Litewskiej, uwzględniając siedzibę dostawcy.